Regulamin Sklepu
Beczka Polska
I. Postanowienia ogólne
1. Administratorem i usługodawcą sklepu internetowego dostępnego pod adresem internetowym www.beczkapolska.pl zwanym dalej „Sklepem Internetowym” lub „Sprzedającym” jest firma Beczka Polska Dominik Neweś, Stary Toruń, Długa 5B, 87-134 Zławieś Wielka, posiadająca nr NIP: 9561496368 oraz nr statystyczny REGON 871695967.
2. Sklep Internetowy prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem witryny internetowej www.beczkapolska.pl
3. Kontakt ze Sklepem Internetowym: beczka@beczkapolska.pl lub telefon 601 800 847.
4. Regulamin sklepu określa:
- procedurę składania zamówień i zawierania umów sprzedaży
- zmianę i czas realizacji zamówienia
- prawo odstąpienia od umowy sprzedaży
- sposoby zapłaty, ceny
- charakterystyka wyrobów i warunki dostawy towarów
- pozostałe prawa i obowiązki stron umowy sprzedaży
- procedurę składania reklamacji
- zasady ochrony danych osobowych
- warunki techniczne
- postanowienia końcowe
II. Składanie zamówień i zawieranie umów sprzedaży
1. Umieszczenie na witrynie Sklepu Internetowego określonego towaru wraz z oznaczeniem jego ceny nie stanowi oferty jego sprzedaży, a jedynie zaproszenie dla kupujących do składania ofert.
2. Zamówienia można składać elektronicznie poprzez wypełnienie formularza Sklepu Internetowego. Wystarczy wejść w podstronę “Produkty” i wybrać kategorię wyrobów, która nas interesuje, a po przekierowaniu do kategorii wyrobów, wybrać produkt. Po kliknięciu w wybrany produkt wyświetla się szczegółowy opis i zdjęcie wyrobu oraz tabela rozmiarów, a także opcje do wyboru tj. model, typ drewna i regulacja obręczy. Aby dokonać zamówienia należy wybrać model, typ drewna oraz regulację obręczy, następnie ilość oraz nacisnąć przy wybranym spersonalizowanym produkcie pole “Dodaj do koszyka”. W ten sposób można wybrać produkty z różnych kategorii. Zawsze pozostają one w koszyku. Następnie klikając w “Pokaż koszyk” widzimy wszystkie wybrane przez nas produkty. W każdym momencie możemy z dowolnej podkategorii produktów sprawdzić stan zamówienia i je skorygować. W celu potwierdzenia oraz sfinalizowania transakcji w “Koszyku” klikamy pole “Przejdź do płatności”. Przekieruje to nas do podstrony, na której zobligowani jesteśmy do podania danych identyfikacyjnych z adresem mailowym. Tu również istnieje jeszcze możliwość wpisania dodatkowych uwag, zapytań dotyczących produktów wykonywanych na indywidualne zamówienia, itp. Dopiero po kliknięciu pola “Przeczytałem i zgadzam się z Regulaminem” oraz pola „Kupuję i płacę” zamówienie zostanie wysłane. Po wysłaniu zamówienia zamawiający dostaje dwie automatyczne odpowiedzi ze sklepu internetowego, pierwszą potwierdzającą Państwa zamówienie oraz drugą potwierdzającą płatność za zamówienie.
3. Zamówienia można również składać korzystając z poczty elektronicznej, komunikatorów internetowych lub telefonicznie. W ten sposób można również złożyć zapytania ofertowe. Wysyłając zamówienie w ten sposób koniecznie należy podać dane identyfikacyjne: Zamawiający – Imię, Nazwisko i/lub Nazwa Firmy, Adres, Adres dostawy, numer telefonu, adres e-mail.
4. Złożone zamówienie zostaje przez nas potwierdzone osobnym mailem, wiadomością w komunikatorze internetowym, sms-em lub telefonicznie. W potwierdzeniu zawarte są m.in. informacje o terminie dostawy oraz sposobie płatności. Z chwilą otrzymania potwierdzenia zamówienia następuje zawarcie umowy sprzedaży, z zastrzeżeniem pkt. VII.
III. Realizacja zamówienia
1. Kupujący może wprowadzić zmiany w zamówieniu do chwili wystawienia przez Sklep Internetowy faktury. Dokonanie zmian jest możliwe poprzez kontakt telefoniczny lub wysłanie maila na adres beczka@beczkapolska.pl.
2. Terminy realizacji:
a) do 30 dni dla produktów dostępnych w Sklepie Internetowym z wyjątkami określonymi w punkcie b)
b) ustalane indywidualnie dla wanien i balii, produktów niedostępnych w Sklepie, nietypowych i wykonywanych na indywidualne zamówienia.
Termin dostawy jest określany orientacyjnie przy potwierdzeniu zamówienia. W uzasadnionych przypadkach w trakcie realizacji zamówienia zastrzega się możliwość wydłużenia terminu dostawy o czym informujemy niezwłocznie drogą mailową lub telefoniczną.
IV. Prawo odstąpienia od umowy
1. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827) Klient będący Konsumentem ma prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży / umowy świadczenia usług drogą elektroniczną bez podania przyczyn, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu.
2. Odstąpienie dokonywane jest przez złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i przesłanie go mailem do Sprzedającego na adres beczka@beczkapolska.pl lub pocztą do siedziby firmy, tj. Beczka Polska Dominik Neweś, Długa 5B, 87-134 Stary Toruń.
3. Oświadczenie o odstąpieniu winno w szczególności zawierać numer zamówienia, datę jego złożenia, datę odbioru towaru, wskazanie formy zwrotu uiszczonej ceny.
4. Sprzedający niezwłocznie przesyła Konsumentowi potwierdzenie odebrania oświadczenia woli o odstąpieniu od umowy sprzedaży, na wskazany przez Konsumenta adres e-mail.
5. Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem:
a) dodatkowych koszów poniesionych przez Konsumenta w związku z wyborem sposobu dostarczenia towaru innym niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego oraz
b) bezpośrednich kosztów zwrotu towaru (kosztów wysyłki towaru),
c) kosztów zwrotu rzeczy, jeżeli ze względu na swój charakter rzeczy te nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą.
6. Prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość, o którym mowa w ust. 1. nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
a) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy
b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
c) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami
d) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy
e) zawartej w drodze aukcji publicznej
7. W przypadku skorzystania przez Konsumenta z prawa odstąpienia od umowy, Konsument jest obowiązany zwrócić towar Sprzedającemu niezwłocznie tj. nie później niż w terminie nie dłuższym niż 14 (czternaście) dni na adres Sklepu. Konsument może także dokonać zwrotu towaru przekazując go do odbioru osobie upoważnionej przez Sprzedawcę, przy zachowaniu w/w terminów. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
8. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru (koszty przesyłki) mając na uwadze, aby wybrać taki sposób, by towar dotarł do Sprzedającego w stanie nie zniszczonym.
9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
10. Sprzedający, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z zastrzeżeniem ust. 5. Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
11. Jeżeli Sprzedający nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
12. Sprzedający nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.
V. Sposoby zapłaty, ceny
1. Zamówienia płatne są przelewem na konto wskazane przez Sprzedającego przy potwierdzeniu zamówienia lub gotówką przy odbiorze – za pobraniem. Z uwagi na fakt, że wyroby są na zamówienie, Sklep Internetowy może wymagać przedpłaty zaliczki, wtedy płatność pozostałej kwoty jest oczekiwana najpóźniej do dnia wysyłki. Zamówienia wymagające zaliczki są przyjmowane do realizacji w momencie wpływu środków na konto lub po okazaniu potwierdzonego przez bank dowodu wpłaty. Niedokonanie wpłaty w terminie określonym w potwierdzeniu zamówienia, może spowodować brak możliwości dotrzymania terminu dostawy lub anulowanie zamówienia.
2. Dla stałych Odbiorców oraz firm handlowych możliwe jest inne określenie warunków płatności. Wszystkie ceny podane zostały w złotówkach.
VI. Charakterystyka wyrobów i warunki dostawy
1. Wszystkie produkty w naszej ofercie są wykonywane na zamówienie przez polskich bednarzy. Z uwagi na drewno, które jest materiałem naturalnym oraz tradycyjną technologię, każdy wyrób jest unikatowy i możliwe są nieznaczne różnice w jego parametrach, które nie wpływają w znaczący sposób na użyteczność i jakość wyrobu. Ze względu na usłojenie wyroby mogą wyglądać inaczej niż prezentowane na zdjęciach, dopuszczalne są również nieznaczne tolerancje w wymiarach, pojemnościach i odcieniu wybarwienia. Większość oferowanych wyrobów jest wykonywana od chwili potwierdzenia przez nas złożonego zamówienia.
2. Dostawy są realizowane przez zewnętrzną firmę kurierską lub spedycyjną. Wszystkie produkty są pakowane w kartony i/lub owijane folią a w razie potrzeby dodatkowo zabezpieczane. Koszty dostawy obowiązują na terenie Polski. Dla klientów z zagranicy, stałych Odbiorców oraz firm handlowych możliwe jest ustalenie innych warunków dostaw.
3. Klient winien zwrócić należytą uwagę na stan przesyłki przy jej odbiorze, w szczególności czy przesyłka nie została uszkodzona lub zniszczona.
4. W razie uszkodzenia lub zniszczenia przesyłki podczas transportu, należy w obecności kuriera sporządzić protokół szkody, zawierający datę i godzinę doręczenia przesyłki, imiona i nazwiska osób sprawdzających zawartość przesyłki, jej zawartość i stan, w jakim dotarła. Protokół ten należy przesłać, bez zbędnej zwłoki, do Sklepu Internetowego.
VII. Pozostałe prawa i obowiązki stron umowy sprzedaży
1. Jeśli zamówiony przez Kupującego towar nie jest dostępny w terminie trzydziestu dni od zawarcia umowy i z tego powodu Sklep Internetowy nie może zrealizować zamówienia, strony mogą odstąpić od umowy. W przypadku wpłaty zaliczki Sprzedający niezwłocznie zwróci ją Kupującemu.
2. Do zakupionego towaru dołączany jest dowód zakupu (faktura).
4. Zgodnie z obowiązującymi przepisami na wszystkie produkty jest udzielana 24 miesięczna gwarancja. Produkty wykonane są z drewna, które jest tworzywem naturalnym i zmienia swoje właściwości pod wpływem czynników zewnętrznych, za co nie bierzemy odpowiedzialności. Do niektórych wyrobów dołączona jest instrukcja użytkowania. Nie bierzemy odpowiedzialności za wady produktów wynikłe z niestosowania się do instrukcji, w tym również za zmiany we właściwościach (smak, zapach itp.) cieczy przechowywanych w beczkach. Wszystkie reklamacje są rozpatrywane, jeśli zostaną złożone mailem lub listownie w terminie 24 miesięcy od daty dostawy. Na żądanie, inne szczegółowe warunki reklamacji i gwarancji mogą być ustalone indywidualnie w formie pisemnej przy potwierdzeniu zamówienia.
VIII. Składanie reklamacji
1. Sprzedający zobowiązany jest do dostarczenia towaru w stanie wolnym od wad. W razie stwierdzenia występowania wady rzeczy sprzedanej Sprzedający ponosi odpowiedzialność określoną w szczególności w przepisach art. 556 i 5561-5563 Kodeksu cywilnego. 2. Reklamacja winna być złożona pisemnie za pośrednictwem poczty elektronicznej beczka@beczkapolska.pl lub listownie.
3. Przed wysłaniem reklamowanego towaru Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedającym, w celu ustalenia terminu wezwania kuriera po odbiór przesyłki.
4. Reklamowany towar wysyłany jest od reklamującego za pośrednictwem kuriera współpracującego ze sklepem i na koszt sklepu www.beczkapolska.pl
5. Sklep Internetowy nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.
6. Złożona reklamacja powinna zawierać dokładny opis uszkodzeń wraz z podaną sytuacją kiedy i w jakiej sytuacji dana usterka występuje (najlepiej udokumentowany zdjęciami) oraz kserokopię dowodu zakupu. Jeżeli kupujący zamierza skorzystać z uprawnień gwarancyjnych do reklamacji może zostać załączona karta gwarancyjna (o ile została dołączona do produktu). Zastosowanie się do powyższych wymogów nie jest warunkiem rozpatrzenia reklamacji, jednakże pozwoli na jej sprawniejsze rozpatrzenie.
7. Reklamowany towar powinien zostać przesłany w oryginalnym opakowaniu umożliwiającym bezpieczny transport do specjalistycznego serwisu. Dopuszczalne jest zastosowanie opakowania zastępczego, jednak musi ono gwarantować odpowiednią ochronę podczas transportu.
8. Reklamowany towar powinien posiadać pełne, oryginalne wyposażenie.
9. Brak wyraźnego, pisemnego zastrzeżenia przez Kupującego, że korzysta on z uprawnień z tytułu rękojmi oznacza, że Kupujący korzysta z uprawnień z tytułu gwarancji udzielonej przez producenta lub dystrybutora.
10. Sklep Internetowy poinformuje Kupującego, o uwzględnieniu, względnie odrzuceniu reklamacji w terminie 14 dni od momentu otrzymania przesyłki reklamacyjnej.
11. Reklamowany towar jest odsyłany kupującemu w terminie do 30 dni od rozpatrzenia reklamacji
IX. Zasady ochrony danych osobowych (RODO)
1. Kupujący – osoba fizyczna w chwili składania zamówienia wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Sklep Internetowy, zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności z ustawą o ochronie danych osobowych oraz ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2. Udostępnione dane osobowe są przetwarzane przez Sklep Internetowy wyłącznie w celu należytego wykonania umowy sprzedaży.
3. Sprzedający zapewnia realizację uprawnień wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych, w szczególności kupujący ma prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz prawo do ich zmiany, poprawiania i żądania ich usunięcia. Skorzystanie z prawa domagania się zmiany, poprawienia lub usunięcia danych z systemu Sklepu Internetowego jest dokonywane na podstawie przesłania do sprzedającego pocztą elektroniczną stosownego żądania wraz z podaniem imienia i nazwiska kupującego.
4. Szczegółowe zasady ochrony danych osobowych zostały zamieszczone na stronie sklepu w zakładce Polityka Prywatności.
X. Warunki techniczne
1. W celu zapewnienia optymalnego działania funkcji sklepu internetowego, bezpieczeństwa Użytkowników i korzystania z usług świadczonych na podstawie niniejszego Regulaminu, zalecane jest korzystanie z najnowszych wersji przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari (dla systemu macOS i iOS), Microsoft Edge oraz Opera.
2. Aktywny adres e-mail.
3. Włączoną obsługę Java Script (zalecane).
XI. Postanowienia końcowe
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1. marca 2024 r.
2. O każdej zmianie Regulaminu Sklep powiadomi zarejestrowanych Klientów poprzez wiadomość e-mail z prawem wypowiedzenia umowy w terminie 14 dni. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie z upływem terminu wypowiedzenia. Do zamówień złożonych przed wejściem w życie zmian Regulaminu, stosuje się postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w chwili złożenia zamówienia.
3. Regulamin oraz umowy sprzedaży podlegają prawu polskiemu.
4. Umowa sprzedaży jest zawierana w języku polskim.
5. Wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu lub umów sprzedaży rozstrzygał będzie polski sąd powszechny.
6. Regulamin niniejszy jest udostępniony kupującym nieodpłatnie za pośrednictwem witryny www.beczkapolska.pl w formie, która umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.